Vladimir Maričić Quartet


Izraz „ fusion“ (fuzija) uglavnom se odnosi na spoj jazz i rok muzike. Ali postoji drugačija vrsta fuzije koja je prisutna među nama mnogo duže: spoj Balkanske muzike i jazz-a. Već nekoliko generacija jazz muzičara  fascinirano je načinom na koji se kompleksna ritmika i melodijske strukture Balkanske muzike mogu uspešno prožimati sa duhom slobodne jazz improvizacije.

Samo nekolicina jazz muzičara uspešno je spojila elemente Balkanske muzike sa jazz-om kao srpski pijanista i kompozitor Vladimir Maričić. Njegov uspeh se temelji na činjenici da uspešno vlada sa ova dva različita muzička izraza. On je visoko ostvaren jazz pijanista, duboko u „materiji“ jazz-a, sa ozbiljnim poznavanjem sopstvenih balkanskih korena. Muzika na cd-u „Ibar“ predstavlja organski spoj dve tradicije. Većina „Balkan jazz“ projekata sadrži balkansku ornamentiku u glavnoj temi kompozicije nakon čega slede solo deonice u standardnom bap stilu da bi se završila sa glavnom temom. Susret ova dva formata može biti zabavan, ali je često površan. Maričić koristi cele fraze iz balkanske forme i kombinuje ih sa jazz rifovima. To je teško izvesti. Ipak, kada slušate „Ibar“, to nikada ne zvuči kao akademska vežba. Maričić je iznad svega umetnik. Njegov spoj teče glatko, bez šavova. Ukoliko imate sumnju da je cd „Ibar“ divna muzika koja dolazi direktno iz srca, poslušajte kompoziciju „Bembasha“. Obratite pažnju na „Dodole“ ako ste ikada sumnjali da „Ibar“ može žestoko da „svinguje“.

Tomas Konrad

Tomas Konrad iza sebe ima 30 godina plodnog bavljenja novinarstvom u oblasti jazz-a. U časopisu „Stereophile“ je urednik od 1995. Njegove tekstove objavljuju časopisi kao što su „Jazz Times“, „The New York City Jazz Record“, „Down Beat“ i drugi.